Ets a » Weblog de Montaña » Arxiu de Videos » August 2011 » Gabietos Per L'aresta So
Saturday 20 de August de 2011, 15:03:56
Gabietos per l'aresta SO
Tipus d'Entrada: VIDEO | 1193 visites

Una manera entretinguda d’anar al Gabieto es fer la pujada per la seva aresta SO Aixo es el que vam fer la setmana passada. Sortint del coll de Tentes, vam anar fins al port de Bujaruelo, a partir d’aquí seguint les fites en direcció SO, deixant a la dreta la Escusaneta pugem fins a la Forqueta del Gabieto, a l’altre banda de la forqueta ja tenim el petit circ de Escuzama, baixem fins a la seva conca, en aquest punt ja deixem el camí mes fresat i enfilem en direcció E cap amunt, per anar al coll on comença l’aresta SO que baixa del Gabieto Occ. Aqui enfilem l’aresta en direcció a Gabieto, es una cresta molt aèria, i molt desfeta, la falta de fites fa que hagem d’anar triant per on pujar. Segons diferents guies, es tracta de PD+ o AD, despres de superar diversos passos de II i un III, arrivem a la part superior de la cresta, en aquest tram ja mes facil, mes endavant flanqueixem algun pas mes dificil i arribem al Gabieto Occ. Anem seguint la carena per la mateixa cresta o evitant-la en algun punt per la cara sud, passem per una cota intermitja entre els dos Gabieto i mes endavant al Gabieto Oriental. Per baixar, vam anar a buscar el Collado Blanco a partir d’aqui ja veiem el cami normal al Taillon, i alla ens diriguim. Passem la bretxa de Roland, el Ref. Serradets i a tornar pel port de Bujaruelo.